Dersin Adı | Yetişkinlerin İSG Eğitimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MISG 291 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İSG MYO Öğrencilerinin , Yetişkin eğitimi, işyerlerinde sağlık ve güvenlik eğitimleri ve bu eğitimler sırasında gerekli olan iletişim becerileri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yetişkinlerin öğrenme özellikleri ve teknikleri,.Erişkin öğrenme metodları ve teknikleri, işyerinde etkili iletişim için gerekli özellikler ve grup dinamikleri. İşyerinde İSG Eğitim programı geliştirme ,işyerinde çalışanlara verilecek İSG eğitimlerinin usul ve esasları hakkındaki yönetmeliği |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yetişkinlerin öğrenme özellikleri ve engelleri | Teorik eğitim |
2 | İnteraktif eğitim teknikleri | Teorik eğitim |
3 | İşyerinde etkili bir iletişim süreci için gerekenler | Teorik eğitim |
4 | İşyerinde İSG Eğitim programı geliştirmede adımlar ve bireysel ve grup gereksinimleri saptama | Uygulama,teori |
5 | Eğitim amaçlarının belirlenmesi | Uygulama,teori |
6 | Eğitimde içerik belirleme ve düzenleme | Uygulama,teori |
7 | Öğrenme etkinliklerini yürütme | Hazırlık ve sınav |
8 | Eğitimin değerlendirilmesi | Uygulama,teori |
9 | Ara sınav | Teorik eğitim |
10 | Sağlığı geliştirme-1 | Teorik eğitim |
11 | İşyerinde sağlığı geliştirme uygulamaları | Teorik eğitim |
12 | İşyerinde bir eğitim programı oluşturma ödev ve sunum | Teorik eğitim |
13 | İşyerinde bir eğitim programı oluşturma ödev ve sunum | Teorik eğitim |
14 | İşyerinde bir eğitim programı oluşturma ödev ve sunum | Teorik eğitim |
15 | Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik | |
16 | Final Sınavı | Final Sınavına hazırlık ve Final Sınavı |
Ders Kitabı | Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme , Doç. Dr. Şevket ÖZVARIŞ, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı-2001 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İş Sağlığı ve Güvenliği, Prof.Dr.Nazmi Bilir, Doç.Dr.Ali Naci Yıldız,2013, Sağlık İletişimi, -Ruhi Selçuk Tabak, Ankara Üniversitesi Sağlık Eğitim Fakültesi-2006 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 24 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 16 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | 8 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 112 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İş sağlığı ve güvenliği alanına temel oluşturan kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip eder, yorumlar ve uygular. | X | ||||
3 | Kimyasalların tehlikeleri konusunda bilgi sahibi olup ve risk analizleri yapar. | X | ||||
4 | Maden işletmelerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit edebilir. | X | ||||
5 | Makineler, teçhizatlar ve koruyucular hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
6 | Yangından korunma konusunda bilgi sahibi olarak yangınla mücadele sürecini düzenler. | X | ||||
7 | Kişisel koruyucu ve donanımlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olup, mesleğin gereği olan temel hukuksal kavram bilgisine sahiptir. | X | ||||
9 | İş kazaları ve meslek hastalıkları hakkında bilgi sahibi olarak, işyerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit eder, kayıt ve raporlama yapar. | X | ||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
11 | İş planlaması ve organizasyonu yaparak, iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler. | |||||
12 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir ve bu becelerileri çalışma ortamında kullanır. | X | ||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest